معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

لزوم آشنایی طلاب با ابزار و تکنولوژی‌های روز

شهیدی

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شهیدی، طلبگی را صدقه جاریه عنوان کرد و گفت: طلاب باید به ابزار و تکنولوژی‌های روز مثل فضای مجازی مسلط شوند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین ناصر شهیدی روز دوشنبه در همایش طلاب جدیدالورود روزانه دوره عمومی که در تالار بیداری اسلامی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و شهادت جمعی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی اهواز، اظهار داشت: عامل این حوادث تلخ، مال‌اندوزی و یا جهل و فریب عده‌ای است که سبب داغدار شدن انسان‌هایی می‌شوند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، با قرائت آیه شریفه‌ای از قرآن کریم گفت: بر اساس این آیه، همان‌گونه که آسمان‌ها هفت‌گانه هستند، زمین‌ها نیز هفت‌گانه بوده و تدبیر خداوند متعال بین زمین و آسمانش جاری می‌شود، خداوند عالم، احاطه علمی به همه‌چیز را دارد، همچنین در آیه دیگری بعد از بیان نعمت خلقت به سراغ نعمت علم می‌رود، این آیات حاکی از اهمیت جایگاه علم‌آموزی است.

وی با بیان روایتی از حضرت علی علیه‌السلام در مورد اهمیت و جایگاه علم‌آموزی، ابراز داشت: در این روایت، حضرت می‌فرمایند میراث انبیاء علم است و هرچه از علم به دیگران داده می‌شود از آن کم نمی‌شود، هرکه عالم است علم به کارش می‌آید و جان و مال او را حفظ کرده و همه این‌ها با علم فزونی می‌یابد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شهیدی ادامه داد: بنا به روایات اسلامی، علما در عالم برزخ مباحثات علمی‌شان ادامه پیدا می‌کند، همچنین ویژگی انسان مؤمن علم است، علم حقیقی فقط برای مؤمن حاصل‌شده و انسان‌های کافر علم حقیقی پیدا نمی‌کنند، ویژگی دیگر علم این است که طالب علم بیکار نمی‌ماند، زمانی که انسانی صاحب ‌مال است نمی‌تواند آن را در هر راهی خرج کند اما در مورد علم این‌گونه نیست.

معاون آموزشی تربیتی با تأکید بر اینکه مردم به مناسبت‌های مختلف محتاج علما هستند، تصریح کرد: نیاز جامعه دینی به علما است.

وی با بیان روایتی از امام سجاد علیه‌السلام، تأکید کرد: حضرت می‌فرمایند محبوب‌ترین بندگان خداوند انسان‌های متقی هستند، انسان متقی انسانی است که خود را ملازم علما می‌داند، به تعبیر دیگر مؤمن حقیقی برای خود الگو انتخاب کرده و کسانی را انتخاب می‌کند که خطا نکردنشان حداکثری است، پس به تعبیر حضرت یا انسان‌ها باید عالم و یا ملازم علما باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی، طلبگی را صدقه جاریه دانست و بیان کرد: فرزند صالح، صدقه جاریه و به‌جای گذاشتن اثر علمی از سوی طالبان علم سه موردی هستند که سبب ماندگاری اثر اعمال انسان حتی پس از مرگ است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، نخستین ویژگی طالبان علم را ایمان آوردن به آیات الهی بیان و تصریح کرد: علم حقیقی سبب ایمان حقیقی و خشوع می‌شود، همچنین مؤمن واقعی اهل گریه و اشک است، انسان‌های عالم زمانی که آیات الهی برایشان خوانده می‌شود با تمام وجود به سجده می‌افتند، این افراد نه فقط به سجده می‌افتند بلکه اهل بکاء و گریه فراوان هستند.

وی، خواندن نماز شب و بکاء را دو اصل اساسی دانست که خداوند به علما اعطا کرده است و افزود: به تعبیر شهید قدوسی(ره) برای طلبه، نماز شب خواندن لازم است و به مستحبات باید به‌گونه‌ای عمل شود کأنه برای او لازم و واجب است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ابراز داشت: طلاب باید وظایف خود را به‌درستی تشخیص دهند و به آن عمل کنند، از طرف دیگر اگر تصمیم گرفتیم درس بخوانیم باید درس خواندن همراه با نظم دقیق باشد، همچنین طلاب باید به ابزار روز مثل فضای مجازی مسلط شوند.

وی با تأکید بر غافل نشدن طلاب از خودسازی، خاطرنشان کرد: اگر انسان علم را خوب یاد بگیرد اما خودسازی نداشته باشد گرفتاری‌هایش دامن‌گیر جامعه خواهد شد، همچنین طلاب باید معرفت و شناخت خود را از دوره‌ها و امکانات آموزشی که در جامعه وجود دارد افزایش دهند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر