طلاب جدید الورود

خیر مقدم به طلاب جدید الورود

روی جلد copy

طلاب عزیز ، ورودتان را به جامعه الزهراء(سلام الله علیها) کانون تربیت شاگردان مکتب جعفری(علیه السلام) خیرمقدم عرض می کنیم. تقارن این شروع را با هفته دفاع مقدس گرامی داشته و به روان پاک ارواح طیبه ی شهداء و امام راحل(ره) درود می فرستیم.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع قَالَ: لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي طَلَبِ الْعِلْمِ لَطَلَبُوهُ وَ لَوْ بِسَفْكِ الْمُهَجِ وَ خَوْضِ اللُّجَجِ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَوْحَى إِلَى دَانِيَالَ أَنَّ أَمْقَتَ عَبِيدِي إِلَيَّ الْجَاهِلُ الْمُسْتَخِفُّ بِحَقِّ أَهْلِ الْعِلْمِ التَّارِكُ لِلِاقْتِدَاءِ بِهِمْ وَ أَنَّ أَحَبَّ عَبِيدِي إِلَيَّ التَّقِيُّ الطَّالِبُ لِلثَّوَابِ الْجَزِيلِ اللَّازِمُ لِلْعُلَمَاءِ التَّابِعُ لِلْحُلَمَاءِ الْقَابِلُ عَنِ الْحُكَمَاءِ.

امام سجاد(علیه السلام) می فرمایند: اگر مردم می دانستند علم آموزی چه فضیلتی دارد، حتی در راه آن خون می دادند و خود را به عمق دریاها می زدند. خداوند متعال به دانیال(علیه السلام) وحی کرد که مبغوض ترین بندگان نزد من بنده ای است که حق علما را سبک بشمارد و از آنها پیروی نکند و محبوب ترین بندگان نزد من، انسان پرهیزگاری است که درپی پاداش بیشتر باشد و علما را همراهی کند و از بردباران پیروی کند و پند حکما را بپذیرد. کافی، ج1، ص35

با سلام خدمت طلاب ورودی سال تحصیلی 1400-1399

طلاب عزیزم ، ورودتان را به جامعه الزهراء(سلام الله علیها) کانون تربیت شاگردان مکتب جعفری(علیه السلام) خیرمقدم عرض می کنیم.

تقارن این شروع را با هفته دفاع مقدس  گرامی داشته و به روان پاک ارواح طیبه ی شهداء و امام راحل(ره) درود می فرستیم.

مفتخریم که بار دیگر توفیق  خدمت به نسلی دیگر از تشنگان عرصه دین ودانش،  به ما ارزانی شد.

هرچند در شرایط فعلی ، از حضور گرم وپرنشاط  شما طلاب عزیز محروم شده ایم وبه صورت مجازی وآموزش از راه دور در خدمت شماهستیم ولی انتظار می رود تا با جدیت، تلاش وهمراهی  دو جانبه ، به اهداف مورد نظر دست یابیم.

جامعه الزهرا (سلام الله علیها ) به منظور معرفی و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی (ص ) با استفاده از روش های تعلیم و تربیت  اسلامی تأسیس شده تا زنانی اندیشمند ، اسلام شناس ، صاحب نظر ، وارسته و الگو برای دیگر زنان مسلمان در داخل کشور و سایر کشورها تربیت نماید.

لذا امید است تحصیل و علم آموزی مجدانه را نصب العین خود قرار داده و فرصت های تکرار ناپذیر جوانی را مغتنم شمارید و از سرمایه ی جوانی و امکانات و نعمتهای الهی بهره  گیرید تا آینده ی روشن و نورانی شما به نشاط و شادابی و کوشش علمی و عملی امروز پیوند خورد .

 بی شک پرورش فضائل اخلاقی و تربیت روحی و معنوی ، به علم و دانش ما جهت و رنگ الهی می بخشد و پیمودن مسیر عبودیت را آسان می سازد .انتظار می رود با بهره گیری از قرآن کریم ، سنت نبوی ، معارف اهل بیت  (علیهم السلام ) و سیره ی علمای راستین به ویژه حضرت امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری ( دامت برکاته ) زمینه های رشد و شکوفایی و بالندگی را در خود و جامعه اسلامی فراهم سازید.  انشاءالله

 

در آغاز تحصیل در این مکان مقدس و متعلق به بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهراء(سلام الله علیها) شمارا به دو سخن از دو اسوه ی قرن حاضر توجه می دهم، ان شالله در این مسیرمسئولیت ساز، راهنمای راهمان باشد.

لزوم آمیختگی علم و عمل ( علم و عمل دو بال برای پرواز )

امام خمینی (ره) : «علم تنها اثر ندارد ، بلکه گاهی مضر است . عمل بدون علم بی نتیجه است . علم و عمل دو بالی است که انسان را به مقام  انسانیت می رساند . علم به همه شئون و عمل ( عمل نفسانی ، عمل جسمانی ، عمل عقلانی ) انسان را به مراتب انسانیت می رساند.»

صحیفه امام  - جلد 8 / 268

 لزوم کسب تقوی الهی

مقام معظم رهبری (دامت برکاته ) : « شما جوانید بزرگترین سرمایه جوان ، دل پاک و دل نورانی ا وست. عزیزان من، از این دل نورانی استفاده کنید رابطه تان را با خدای متعال مستحکم کنید. اگر جوان که آمادگی دارد، بتواند با خشوع، با  ذکر، با تضرع، با توسل، دل خود را با خدای متعال آشنا کند همان چیزی خواهد شد که مصداق «نورٌعلی نور » است . نور معرفت الهی به دلهای شما خواهد تابید . از گناه دوری کردن ، با خدا ا نس گرفتن ، نماز را مغتنم شمردن ، جزو کارهای مهم است . »

بیانات مقام معظم رهبری در 16 /8/89

   امید است تلاش شما عزیزان در عرصه دین ودانش

زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) باشد.

مدیر مدرسه علمیّه مومنات : رهبرپور

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر