مدرسه علمیه طیبات برگزار کرد:

سلسله محافل انس با قرآن کریم در مقرّ قرآنی بر بال نور

بر بال نور

به همت بخش تربیتی- فرهنگی "مدرسه علمیّه طیبات"، محفل قرآنی بر بال نور ، باحضور سرکار خانم عاشوری و با شرکت جمعی از طلاب گرامی ، روزهای دوشنبه در طول نیمسال جاری در طبقه زیرزمین ساختمان شهید بهشتی (ره ) برگزار شد.

در این جلسات سرکار خانم عاشوری به مناسبتهای مختلف و با تمسّک به آیات و روایات  موضوعات مختلفی را با  عناوین زیر بیان نمودند:

ایشان به مناسبت "روز سلامت" مسئله تغذیه سالم را بیان کرده و گفتند: در فرهنگ قرآنی اصل در سلامتی جسمی و روحی است .خداوند به مسئله درمان در قرآن نیز اشاره دارد، حتی درمان بیماریهای روحی

در آیه 182 سوره اسرا می فرماید: "خداست که شفا میدهد و دیگران وسیله اند."

ازدیگر موضوعات مطرح شده بحث مقام زن در قرآن و آزمایشات الهی است که ایشان به بیان زندگی دو زن از زنان مورد نکوهش در قرآن (زن حضرت لوط و زن  حضرت نوح) و همچنین دو زن مورد تاکید قرآن (حضرت مریم وآسیه زن  فرعون) پرداخته و توضیحاتی در این زمینه دادند.

موضوع جوانان از دیگر مباحثی بود که استاد قرآن به آن پرداخته و گفت : آیات متعددی مربوط به جوانان  در قران آمده است در این آیات به نقش جوان اشاره شده است و تدّبر در این آیات را به طلاب متذکر شدند.

استاد عاشوری در مورد ظهور امام زمان)عجلّ الله تعالی فرجه الشریف )آیاتی را بیان کرده و سفارش کردند که ما در این زمان باید خود را برای ظهور آقا آماده کنیم.

آیات مربوط به ارتباط صحیح با همسراز دیگر مباحثی بود که مورد توجه طلاب قرار گرفت. اشاره به مسئله علت ازدواج  ونقش آرامش در زندگی، نداشتن جدال، و خوب صحبت کردن با یکدیگر از جمله آنها بود.

عاشوری با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان در این مورد ضمن اشاره به آیات توصیه کردند که درماه مبارک رمضان توجّه بیشتری به قرآن داشته باشیم، چرا که قرآن محجور است، حتی بین ما طلاب، که به بهانه درس ممکن است کمتر به قرآن بپردازیم، پس تمام سعی ما توجّه و تدبّر در آیات قرآن باشد.

مراسم هفتگی تفسیر قرآ، با دعا و صلوات جهت تعجیل در فرج امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف ) و قرائت همگانی سوره حمد و تقدیم به ساحت مقدس امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف ) خاتمه می یافت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر