مدرسه علمیه طیبات برگزار کرد:

لحظه های ناب، ده دقیقه های طلایی در محضر استاد

لحظه ها

به همت بخش تربیتی- فرهنگی مدرسه علمیه طیبات، لحظات ناب ده دقیقه های طلایی در محضر استاد ، با حضور اساتید گرامی و شرکت طلاب محترم، روزهای شنبه و سه شنبه در طول نیمسال جاری در طبقه زیرزمین ساختمان شهید بهشتی (ره ) برگزار شد.

از آنجایی که اسلام به عنوان مکتبی انسان‌ساز، بیشترین توجه را به نقش خانواده دارد و این نهاد مقدس را کانون تربیت می‌شمارد ، موضوع خانواده از مسائلی است که هر چند وقت یکبار لازم است درباره آن صحبت شود و دیدگاه های تازه ای در آن عرضه و ارائه گردد تا نسل های جوان و نوخاسته به اهمیّت آن بیشتر پی برده  و راه و روش خود را در این رابطه، انسانی بسازند. بدین منظور مدرسه علمیه طیّبات در جهت ارتقای سطح علمی طلاب ، لحظه های ناب، ده دقیقه های طلایی در محضر استاد را در مورد مباحث خانواده و جریان سازی تربیتی فرهنگی با هدف معنوی  و با تأسّی به قرآن و سیره اهل بیت( علیهم السلام) برگزار کرد.

طلاب در طول جلسات برگزار شده با توجه به موضوع جلسه  از محضر  اساتید زیر بهره مند شدند:

یک جلسه با حضور استاد محترم خانم طهرانی برگزار شد، که در این جلسه استاد گرامی به عنوان مشاور تربیتی در مورد مسائل خانواده صحبت کردند.

چندین جلسه به مناسبت ایام فاطمیّه، اساتیدی مجربی همچون خانم ها صرافی، جعفری موحد، حکیم زاده هرکدام پاسخگوی یک یا چند شبهه ازشبهات فاطمی بودند.

سر کارخانم کشمیری از دیگر اساتید محترمی بودند که در طی دو جلسه ای که به عنوان همیار تربیتی در بین طلاب حضور داشتند،  به بیان روایتی از امام حسن مجتبی(علیه السلام) مبنی برحسن خلق (انّ احسن الحسن الخلق الحسن)و روایتی از امیرالمؤمنین (علیه السلام) در مورد پیامدهای کم تحمل بودن خانواده پرداخته و توضیحاتی درمورد احادیث دادند. سپس یک برنامه عملی اخلاقی را پیشنهادکرده و گفتند: برای جلب رضایت خداوند و ائمه معصومین (علیهم السلام) روزی 10صلوات بفرستیم و به معصومی که آن روز میهمانش هستیم هدیه بدهیم، تا در زندگی به موفقیّت بیشتری نائل گردیم.

پایان جلسات لحظه های ناب در محضر استاد،  با دعا و صلوات جهت تعجیل درفرج امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف ) خاتمه می یافت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر