همایش طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه طیّبات

همایش طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه طیّبات برگزار شد

image_2019_2_24-8_57_37_495_KT1

مدرسه علمیه طیبات روز چهارشنبه اول اسفندماه همایش طلاب جدید الورود نیمسال دوم 98-97 را برگزار کرد.

همایش طلاب ورودی نیمسال دوم 98-97 مدرسه علمیه طیبات روز چهارشنبه اول اسفند ماه در سالن جلسات طبقه زیرزمین شهید بهشتی(ره) از ساعت 11 تا 12 برگزار شد.

جلسه با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس سرکار خانم اورعی مسئول تربیتی – فرهنگی مدرسه با معرفی خود به طلاب به  بیان حدیثی از پیامبر (ص) پرداخته و فرمودند:

قال رسول الله (ص): یا علی لئن یهدی الله بک رجل خیرٌلک من الدنیا و ما فیها.

پیغمبر به امیرالمؤمنین (ع) می فرماید: یا علی اگر یک نفر را هدایت کن به اندازه دنیا و آنچه در آن است برای تو بهتر است.

ایشان پس از تبین این حدیث، از فرصتی که پیش آمده تا در محضر طلابی باشند که بار مسئولیت بسیار سنگین تعلیم و تربیت، نسل نوجوان و جوان را برعهده دارند، ابراز خشنودی کرد و اظهار داشت: اساس بحث رسالت طلاب درآموزش و پرورش است و شکی نیست که پرورش نه تنها هم ردیف آموزش است، بلکه دارای اولویت است. این تربیت است که می‌تواند ما را برای آموزش و یادگیری بهتر آماده کند و بسیاری از آنهایی که در امر آموزش دچار مشکلات هستند به مسئلة تربیت آن طور که شایسته است نپرداخته اند. اگر امر تربیت سرمایه‌گذاری اصلی ما باشد، آموزش نیز در سطح بالا انجام می شود.

اورعی ادامه داد: آغاز نیمسال تحصیلی شما عزیزان  مقارن با دهه مبارک فجر و نیز ایام فاطمیه(علیها سلام)  شد بنابراین  ، رزق معنوی و مادی خود را از بانوی دوعالم فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بطلبید و در راه تحصیل  علوم دینی با قدمهایی استوار و اهدافی بلند و نیاتی خالص قدم بردارید. با توجه به کلام گوهر بار امام صادق (علیه السلام) را در سفارش به عنوان بصری که فرمود:" لیس العلم بالتعلم ، إنما هو نور یقع فی قلب من یرید الله تبارک وتعالى أن یهدیه ، فإن أردت العلم فاطلب أولا فی نفسک حقیقه العبودیه ، واطلب العلم باستعماله ، واستفهم الله یفهمک ."

علم به آموختن نیست بلکه نوری است که خدا آن را در دل هر کس بخواهد قرار می دهد تا اورا هدایت کند پس هرگاه علم را خواستی ابتدا حقیقت عبودیت را طلب کن وعلم را به عمل کردن طلب کن واز خدا طلب فهم کن تا علم را به تو بفهماند .

مسئول تربیتی – فرهنگی مدرسه درپایان با استعانت و توکل به خداوند و نیز توسل به محضر اهل بیت (علیهم السلام) از خداوند خواستار کسب توفیق خدمت رسانی در تربیت بندگان خالص و سربازان حقیقی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف )  در راستای زمینه سازی ظهور با خودسازی وهمراهی علم و عمل ، در این مسیر مقدس شدند.

در ادامه جلسه سرکار خانم عباسی مسئول آموزش مدرسه علمیه طیبات با خیرمقدم به طلاب گرامی به بیان مسائل آموزشی پرداختند.

وی با اشاره به دفترچه راهنمایی که در ابتدای جلسه به طلاب داده شده بود به توضیح قوانین و ضوابط آموزشی پرداخته و از طلاب خواستار شدند که به قانون احترام گذاشته و قوانین را رعایت کنند.

عباسی در ادامه نحوه مراجعه به سایت جامعه الزهرا(س) و ورود به زیر سایت مدرسه را به طلاب آموزش دادند و گفتند: طلاب به صورت روزانه به سایت مدرسه سربزنند و اخبار و اطلاعیه ها را از سایت دنبال نمایند. در ادامه نحوه ورود طلاب به سامانه دانش پژوهان را توضیح و گزینه های مختلف در سامانه را برای طلاب تبیین کردند.

مدیر مدرسه طیبات تمامی برنامه های اجرایی در جامعه الزهرا سلام الله علیها همچون بیمه ، امور رفاهی ، آموزشی، کتابخانه، فرهنگی ، فوق برنامه های در حال اجرا در مدارس و ....... را برای طلاب تبین کردند.

مسئول آموزش،در پایان به معرفی همکاران آموزشی و بیان سمت آنها پرداخته و از طلاب خواستند در موارد گوناگون به مسئول مربوطه مراجعه کنند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر