قابل توجه طلاب مدرسه علمیه طیّبات

دومین جلسه از سلسله جلسات لحظه های ناب در ساعتی ناب برگزار شد.

سلسله جلسات لحظه های ناب

دومین جلسه از سلسله جلسات لحظه های ناب در ساعتی ناب با موضوع موعود آخرالزمان با حضور سرکارخانم مومنی برگزار شد.

جلسه تهذیبی لحظه های ناب درساعتی ناب، با موضوع مهدویت، توسط استاد محترم سرکار خانم مؤمنی وبا حضور تعدادی از همکاران و طلاب مدرسه علمیّه طیّبات در مقر قرآنی در تاریخ های 11 /9 /1397و  2/ 10/ 1397 روز یکشنبه برگزار شد.  در ابتدای جلسه از طلاب ممتاز  با حضور خانم عباسی تجلیل به عمل آمد.

در ابتدا استاد به ذکر روایتی از احمدبن اسحاق پرداخته وگفت: احمدبن اسحاق از امام حسن عسگری(علیه السلام)سؤال کردند جانشینتان بعد از شما کیست؟ حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)را به ایشان نشان دادند و فرمودند:به خدا قسم امام دوازدهم بعد از من می آید و ریشه باطل را می کند.لذا همه ستمکاران از ایشان ترس دارند.به خدا قسم هیبتی خواهد داشت که هیچ کس از هلاکت نجات پیدا نخواهد کرد، مگرکسانیکه این 2 ویژگی را دارا باشند:

1-خداوند آنها را بر امامت حضرت(علیه السلام) ثابت قدم نگه دارد(صیانت از جانب خداست)

2-خداوند آنها را بر دعا کردن بر تعجیل فرج موفق گرداند.

سپس استاد به توضیح این دو ویژگی پرداخته و گفت : شایستگی عمل به این 2شرط از جانب خداست، اما این که من چگونه خودم را معرض دیدخداوند قرار دهم که این ویژگیها را شامل حالم کند به من مربوط می شود.

استاد مؤمنی درادامه اذعان داشتند،ما به امامی اعتقاد داریم که به همه اندیشه ها وحال ما و زندگی ما احاطه کامل دارد. همانطوری که در احوالات بزرگان هم آمده که از احوال دیگران مطلع بودند.(در این زمینه نمونه هایی را ذکر کردند) وگفتند بزرگان چنین از حوادث خبردارند حال ببینید امام در چه درجه ای مطلع هستند.

سپس بحث اعتقاد و اعتماد به ظهوررا بیان کرده و اظهار داشتند: مهمتر از اعتقاد این است که خود را طوری تربیت کنیم تا شامل 2ویژگی قرار گیریم. برای این منظور اولین چیزی که شیعه باید باید به آن اهتمام ورزد، بحث شناخت است.ایشان مطالعه حداقل یک دوره مکیال المکارم را توصیه  و به روایت امام صادق (علیه السلام) اشاره کردند که فرمود: اولین شهری که امام در آن سکونت دارد مدینه است ولی در شهرهای دیگر هم حضرت حضور دارند و حد اقل 30نفر به ایشان خدمت می کنند، اما گمنام هستند.

در ادامه بحث استاد به وظایف زنان در زمان غیبت اشاره کرده وگفت: ما به عنوان یک زن هر چقدر قوی تر عمل کنم، منتظر واقعی خواهیم بود.ولی اگر بهانه بیاوریم  و بخواهیم کارمان را توجیه کنیم نمی شود،اگر بخواهیم درجهت امام خود حرکت کنیم ،باید اهل عمل به وظایف باشیم .برای اینکه توفیق توجه به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)را پیدا کنم،باید فرهنگ انتظار را یاد بگیرم.وامام (عجل الله تعالی فرجه الشریف)در دعایی که معروف به دعای امام زمان( عجل الله فرجه الشریف )است به این مسئله اشاره می فرمایند:
سپس استاد مؤمنی به شرح و توضیح این دعا پرداخته و در ادامه بحث به صفات جوانان و زنان درزمان غیبت اشاره کرده و گفت: وَ عَلَى الشَّبَابِ بِالْإِنَابَةِ وَ التَّوْبَةِ جوانان نیاز شدیدی به توبه و انابه دارند.

وَ عَلَى النِّسَاءِ بِالْحَيَاءِ وَ الْعِفَّةِ ....ایشان در  در پایان مباحث موضوع ادب ورعایت آداب را مطرح کرده ودرخاتمه مباحث، با دعا وصلوات مجلس را مزین کردند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر