سلسله محافل لحظه های ناب

اولین محفل ازسلسله محافل لحظه های ناب برگزار شد

سلسله جلسات لحظه های ناب- کلید سعادت copy

مدرسه علمیه طیّبات" اولین محفل ازسلسله محافل لحظه های ناب در محضر استاد را درمقرّ قرآنی برگزار کرد"

به همت بخش تربیتی- فرهنگی "مدرسه علمیه طیبات"، محفل قرآنی این مدرسه، در طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی (ره ) ، باحضور سرکار خانم صرافی وشرکت جمعی از همکاران وطلاب ،  در روزهای شنبه در تاریخ  14 /7 /97   و  27 /8/ 1397 در دو جلسه برگزار شد.

استاد صرافی در این جلسه در مورد خانواده هدفمند صحبت کرد و گفت خانواده هدفمند خانواده ای است که به سعادت می رسدو اولین کلید سعادت را مبارزه با نفس و ترک گناه دانسته و متذکر شد، شیعه باید همیشه دنبال جهاد اکبر خود باشد.حضرت پیامبر(صلیّ اله علیه و آله) به حضرت عزرائیل فرمودند: من غصه امتم را دارم و آن روی آوردن آنها به گناهان است.حضرت نگران گناهان شهوانی امت هستند لذا اولین نکته ای که باید ما طلاب به آن توجه داشته باشیم ترک گناه است که کار بسیار سختی است ولی شدنی است.

صرافی سپس به اهمیت این موضوع پرداخته وادامه داد : باید توجه داشته باشیم که اگر ترک گناه درست صورت گیرد در مرحله بعدی موفق خواهیم شد. سپس استاد به ذکر نمونه هایی در این زمینه پرداخته وشرح حالی از زندگی مشهدی کاظم را بیان کرد که با وجود نیاز شدید خانواده از کاری که در آن روزی حرام برای خانواده به همراه داشت، کناره گیری کردند، همین اخلاص ایشان منجر به توجه باری تعالی به ایشان شد که حافظ کل قرآن شدند.

وی در ادامه بحث بودن با امام (علیه السلام)را به عنوان کلید دوم یاد کرد و گفت :ما در زمانی هستیم که امام زمانمان در پرده غیبت است، می خواهیم او را ببینیم و سؤالاتمان را از ایشان بپرسیم، باید گناه نکنیم و اگر گناه هم کردیم از اماممان روی بر نگردانیم. جوانی در زمان امام صادق(علیه السلام)شراب خورده بود، وقتی امام را دیدخجالت کشید رویش رابه دیوار کرد تا امام ایشان را نبیند. امام (علیه السلام)نزدیک ایشان شد،دست به شانه اش زد حالش را پرسید و فرمود: در هر شرایطی که هستی از امامت روی بر نگردان. این مطلب یعنی بودن با امام در هر شرایط. خود امام می فرماید: حتی موقع ارتکاب گناه به یاد ما باشید تا نجاتتان دهیم.آیه الله بهجت فرمودند:هر کاری که خواستی بکنی بگو یا صاحب الزمان(عجل الله تعالی الشریف)

استاد جامعه الزهرا(س) کلید سوم را همراه بودن با امام دانستند و اذعان داشتند در طول تاریخ خیلی ها با امام بودند ولی در آخر دست ار امام کشیدند و بعضی اول با امام نبودند ولی در آخر به امام گرویدند، مثل حر بن ریاحی  و ابوالحتوف وسعد. سپس به نقل داستان آنها پرداخته و ادامه داد هر روز که از خواب بیدار می شوید باامامت حرف بزن چه خوشی ها را بگو چه ناخوشی ها را. در دعاها و قرائت قرآن امامت را یاد کن و هیچوقت حضور این عزیزان را فراموش نکن.

در آخر بحث با ذکر مداحی به مناسبت ماه ربیع الاول وذکر صلوات به پایان رسید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است