مدرسه علمیه طیبات برگزار کرد

دومین نشست بصیرت افزایی با رویکرد خانواده برگزار شد

دومین نشست بصیرت افزایی- تیتر

دومین نشست بصیرت افزایی با رویکرد خانواده با موضوع اقتدار والدین در خانواده و خانوده صمیمی و فرزندان با نشاط با حضور استاد ارجمند جناب آقای رفیعی برگزار شد.

 

دومین نشست بصیرت افزایی با رویکرد خانواده با موضوع :اقتدار والدین در خانواده _خانواده صمیمی و فرزندان با نشاط  با حضور کارشناس محترم جناب آقای رفیعی و جمعی از طلاب مدرسه طیبات و دیگرمدارس در سالن جلسات طبقه همکف شهید بهشتی (ره) در ۲۴ آبان ساعت ۸الی ۱۲ برگزار شد.

در این نشست ابتدا کارشناس محترم جناب آقای رفیعی صحبت خود را با ذکر آیه۲۱ سوره روم(ومن آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها وجعل بینکم موده ورحمه...) آغاز کردندو فرمودند: خانواده به عنوان مهمترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی است که اگر عملکرد خوبی داشته باشد موجب رشد وشکوفایی جامعه می شود.چرا که در خانواده سالم فرزندان با استعداد تربیت می شوند.آرامش بوجود می آید و زن و شوهر دو بال برای هم می گردند نه وبال.

جناب آقای رفیعی در ادامه سخنان خود اذعان داشتند:  اولین کاری که باید در این زمینه صورت گیرد، آگاهی دادن به افرادجامعه است، چه جوانانی که می خواهند ازدواج کنند و چه اشخاصی که تشکیل خانواده داده اند.لذا وظیفه حوزه و دانشگاه دادن آگاهیهای لازم در این زمینه به افراد با توجه به آیات و روایات می باشد.
۲_توجه به ویژگی های شخصیتی افراد:قبل از ازدواج زوجین باید نسبت به شخصیت و ویژگی های اخلاقی هم اطلاع کافی پیدا کنند. ودر طی نشستهای متعدد از خصوصیات اخلاقی یکدیگر مطلع گردند.

در ادامه نشست استاد چند قسمت از فیلمهای مربوط به خانواده را پخش کردند و در ادامه بحث به بیان نکاتی در زمینه نشاط خانواده پرداختند و اذعان داشتند که برای ایجاد نشاط باید به چند موضوع توجه داشت:

۱.توجه به اعضاء خانواده۲.مشورت وهمفکری با هم۳. پذیرش عذر وتغافل و...

ایشان در ادامه نشست فرمودند :همانطور که روی شمشیر پیامبر (ص)هم نوشته شده است ۳ اصل بسیار مهم در رفتار انسان مومن باید وجود داشته باشد:۱.صله رحم ۲.احسان درمقابل بدی ۳. حسن خلق

ایشان در پایان نشست به ذکر چند کتاب برای مطالعه در زمینه مهارتهای زندگی و تربیت فرزند پرداخته وبه سوالات طلاب پاسخ دادند.

 

WhatsApp Image 2018-11-15 at 21.41.07(1) WhatsApp Image 2018-11-15 at 21.41.08  WhatsApp Image 2018-11-15 at 21.41.09

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است