نشست بصیرت افزایی با رویکرد خانواده برگزار شد

نشست بصیرتی سبک زندگی

نشست بصیرت افزایی با رویکرد خانواده برگزار شد

 

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نخستین نشست بصیرت افزایی با رویکرد خانواده با موضوع «ایجاد صمیمیت در زندگی و تحکیم  خانواده با تأسی به سبک زندگی حضرت رباب علیها‌السلام» از سوی مدرسه علمیه طیبات در  آمفی‌تئاتر طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد. 

در این نشست که به مدت دو روز در روزهای دوشنبه ۱۶ و ۲۳ مهرماه تشکیل شد، جمعی از طلاب مدرسه علمیه طیبات حضور داشتند و سرکار خانم مؤمنی استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به سخنرانی پرداخت.

در این نشست دو روزه، استاد مؤمنی به بررسی ابعاد زندگی و شخصیت حضرت رباب علیهاالسلام پرداخت و اظهار داشت: حضرت رباب علیهاالسلام با قدرت مدیریت وجلب توجه همسر توانستند مورد تعریف امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف قرارگرفته وبه عنوان یک الگوی موفق در تاریخ معرفی شوند.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، گام اول در این امر را علم وآگاهی در این زمینه دانست و افزود: هر زنی برای مدیریت صحیح باید ابتدا به نقش‌ها-رابطه‌ها و موانع توجه داشته و در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهد.

وی ادامه داد: اگر فردی قصد داشته باشد در خانواده‌اش صمیمیّت و آرامش ایجاد کند، باید بین داده‌ها، توقعات و خواسته‌هایش، توازن ایجاد کند تا بتواند از عهده‌ی وظایف خود برآید.

مؤمنی تصریح کرد: همسر موفق در مرحله دوم باید سه محموله را که شامل انسانیت، مدیریت و خلاقیت است با خود به همراه داشته باشد که حضرت رباب علیهاالسلام با این سه محموله توانستند نظر همسر خود را به درستی جلب کنند.

وی در ادامه به توضیح این مراحل پرداخته و ضمن بیان تجربیات خود، داشتن صبر، اخلاق نیکو و احترام به همسر را سه شرط مهم واساسی دانست وتأکید کرد: بدون داشتن این صفات، تحکیم خانواده نتیجه نخواهد داد.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادمه بحث به ذکر راهکارهایی در این زمینه مانند عدم مقایسه همسر با دیگران، عدم تعریف از مردان دیگر، تواضع بسیاردر مقابل همسر و... پرداخت.  

درپایان نشست، سؤالاتی از سوی طلاب مطرح شد که استاد مؤمنی به سؤالات پاسخ گفت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است